Дитина навчився читати. Що далі? Лайфхаки з читання
Продовжуємо розмову про читання. Дитина навчився читати, ура! Але що ж далі? Як відпрацювати цей навик? Як постаратися зробити так, щоб дитина полюбила читати? І на що впливає читання?
Зверніть увагу. що це вже друга стаття про читання! Для тих, хто ще не читав першу про навчання, ось посилання:
А в цій статті поговоримо про те, що дитина навчилася читати, наприклад, він вже здатний прочитати 2-3 пропозиції. Що робити далі?
1) НАЙГОЛОВНІШЕ
Один з важливих моментів будь-якого заняття – це позитивні емоції. Дуже важливо, щоб читання не було в тягар чи обов’язком. В сучасному світі ще величезну конкуренцію читання складають мультики. Якщо дитина чекає мультик, а замість мультика його посадили читати, то навряд чи йому сподобається. Розділіть ці процеси настільки, наскільки це тільки можливо. На цю тему напишу окрему статтю, додам сюди.
Тим не менш важливий аспект: дитина любить, коли з ним грають і займаються, любить спілкуватися з мамою і рідними людьми. Нехай спільне читання книг стане елементом приємного спілкування, обговорення, сміху і радості. Подиву і нових відкриттів і знахідок! Загальним цікавою справою!
Шукаємо найцікавіші книжки за віком дитини! Шрифт повинен бути великий. Картинки! Читаємо разом! Обов’язково вголос і з виразом! При виборі того, що читати в першу чергу обов’язково треба керуватися інтересами дитини! А також рівнем навички читання. Навіть коли дитина вже навчився читати, важливо розуміти, що це все одно продовжує бути складним процесом! І тут важливо “тренувати цю м’яз” поступово, щоб дитина не втрачав інтерес з-за складності.
Я б рекомендувала чергувати 2 варіанти: спільне читання і самостійне. Тут важливо звертати увагу на те, як йде процес. Наскільки дитині подобається читати самому. І наскільки він готовий читати разом з вами. Самостійне – це коли дитина може прочитати щось цілком сам, навіть якщо ви сидите поруч. Спільне – це читання чогось більш довгого, що сам він не прочитає, потрібні перепочинку. І за рахунок читання по черзі, можна відпочивати.
ЛАЙФХАКИ З САМОСТІЙНОГО ЧИТАННЯ:
ГРА “ВКЛАДИ МАМУ СПАТИ”
Дитина кладе маму спати. Співає пісеньку і читає на ніч книжку. Виберіть той обсяг, який дитина може прочитати сам. Від простого до складного.
ГРАЄМО В ШКОЛУ
Зайчик, Ведмедик, Лисеня прийшли в школу. І вчителька перевіряє, як вони вміють читати. Запропонуйте дитині почитати за кожного з них. Хай вони читають різними голосами. Прочитайте самі за одного з них, а дитина нехай стежить за книжкою. Читайте по складах. Спробуйте в якомусь слові помилитися і подивіться, поправить вас дитина. Нехай поставить оцінку. Або намалює зірочку – червону, жовту чи зелену.
ПИШЕМО ЛИСТИ
Коли дитина вчиться читати, можна відразу вчитися і писати теж. Тому що в процесі письма дитина також і читає. Нехай дитина пише на малюнку своє ім’я, пишіть листівки, листи. Можна грати в пошту. Робити конверт з паперу і класти туди послання. Я в дитинстві дуже любила це. Моя дитина теж із задоволенням писав і читав листи. Можна писати лист бабусі, дідусеві, іграшок. І все це теж читати.
ЧИТАЄМО КОМІКСИ
Для самого першого самостійного читання відмінно підходять комікси! Том і Джері, наприклад, або щось подібне. Там багато картинок, вони веселі та цікаві. При цьому тексту мало.
ЧИТАЄМО ВЕСЕЛІ РОЗПОВІДІ
Відмінно підійдуть оповідання Н. Носова, Драгунського, можливо казки, тут потрібно підбирати щось, що дитині буде цікаво і те, що за обсягом він здатний подужати з інтересом.
Важливий момент: перед початком спільного читання обов’язково домовляйтеся, що дитина читає всі заголовки, і далі ділите по сторінкам. Дитина 1 сторінку, ви – 2. Або якщо важко, то дитина 1\2 сторінки, а ви цілу. Читайте вголос, коментуйте і обговорюйте.
ПОСТУПОВЕ ЗБІЛЬШЕННЯ СКЛАДНОСТІ ДЛЯ САМОСТІЙНОГО ЧИТАННЯ
Отже, ось по ускладнення приклад того, що можна читати.
- Заголовки, етикетки, назви будівель, зупинок на карті метро
- Листи, записки, кулінарні рецепти, короткі інструкції, короткі вірші
- Комікси, короткі оповідання, тонкі книжки з великими картинками, де мало тексту і багато картинок.
- Цікаві короткі оповідання, повісті, казки, атласи, дитячі енциклопедії
- Довгі дитячі книги
ПІДСУМОК:
Щоб не пропадав інтерес, потрібно допомагати дитині читати. Крім цього, давати йому прочитати трохи більше, ніж він читає легко. Щоб “м’яз читання” тренувалася. Радійте успіхам дитини, хваліть його, дивуйтеся нового матеріалу, який прочитали, обговорюйте разом абсолютно все. Наприклад, навіть віршик А. Барто “Зайчик” – його теж можна обговорити: чому зайчик залишився один, як ти думаєш? Що сталося? А ти б так зробив? А як треба було? Якщо бачите, що дитина втомилася, почитайте йому, і просто обговоріть.
Ось список добрих цікавих книжок: Буду ще їх доповнювати. І буде ще третя стаття про самостійне читання дитиною довгих книжок. А також як це все поєднується з аудіо-казки та мультиками.
Підписуйтесь!
Ставте , якщо знайшли для себе щось корисне! Це впливає на розвиток каналу!
І, звичайно, читайте інші мої статті про дітей: